onsdag 20. juni 2007

Prolog - Kun få timer gjenstår...

Velkommen til reisebloggen min!

Det er under tre døgn til avreise, og stemningen stiger brattere enn på lenge. Som de fleste av dere vet, går ferden denne gang til Georgia, Armenia og Aserbajdjan, i tillegg til Tyrkia og Kurdistan, der jeg er mer stuevarm.
-Lørdags ettermiddag suser jeg nedover mot İstanbul sammen med Bjarte og Magnar, to kamerater her i Bergen. De skal være med meg de første 17 dagene. De resterende 30 dagene skal jeg greie meg mer eller mindre alene.
-Har planlagt kolossalt mye i forkant av denne reisen, men skal ikke røpe så mye ennå.
Litt kan jeg vel likevel si:
-Vi begynner med İstanbul, og reiser deretter på fjelltur til Nordøst-Tyrkia. Rafting i en av verdens beste elver står også på programmet. Deretter blir det gjensyn med gode kurdiske venner i tyrkisk Kurdistan, før vi drar vestover gjennom fantastiske fjellandskap. Før jeg sender de to andre hjem, skal vi også ha oss ei uke med bading og slaraffenliv langs Tyrkias sørvestkyst.
-Så skal jeg altså reise en hel måned aleine, og da skal jeg bl.a. besøke gode venner i Aserbajdjan.
-Den siste uka har jeg daglig fått telefoner fra tyrkiske og kurdiske venner, og jeg tror nesten de gleder seg like mye som oss til at vi kommer.
-Jeg er usikker på hvor ofte jeg vil få anledning til å skrive, men innen ei uke skal jeg nå få klort ned littegranne, samt legge inn noen oppsiktsvekkende bilder og sånt.
I mellomtida får dere bare hygge dere her hjemme.
DETTE BLIR G-A-R-A-N-T-E-R-T DEN BESTE FERIEN EVER!!!

Ingen kommentarer: